Chcesz wiedzieć więcej
o digital marketingu?

Przeczytaj nasze najnowsze artykuły i skorzystaj z wiedzy ekspertów Digitree Group!
Dowiedz się jak osiągnąć lepsze efekty kampanii e-mailingowych i stosować dobre praktyki w marketingu online.

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zwołane na 06.03.2024 r.

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zwołane na 06.03.2024 r.

W marcu br. odbędzie się Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Digitree Group S.A. Przedmiotem obrad będzie zatwierdzenie kooptacji oraz wybór Członka Rady Nadzorczej. 

Zamykamy trzeci kwartał ze wzrostem przychodów na poziomie 15%, wzrostem EBITDA i pomniejszoną stratą netto!

Zamykamy trzeci kwartał ze wzrostem przychodów na poziomie 15%, wzrostem EBITDA i pomniejszoną stratą netto!

Cała Grupa Kapitałowa Digitree Group podsumowała wyniki kolejnego kwartału bieżącego roku. Wyraźny wzrost odnotowaliśmy szczególnie w zakresie przychodów i wyniku EBITDA, natomiast strata netto wyraźnie zmalała. Wyniki trzech kwartałów narastająco pokazują jeszcze większy popyt na usługi Grupy -  skonsolidowane przychody wzrosły wówczas do poziomu 67 mln zł, tj. o blisko 18 proc. r/r.

Czat inwestorski z Konradem Żaczkiem - prezentacja 1H2023 oraz zapis czatu

Czat inwestorski z Konradem Żaczkiem - prezentacja 1H2023 oraz zapis czatu

08.09.2023 roku odbył się czat inwestorski wraz z prezentacją wyników Grupy za pierwsze półrocze 2023 r. Na pytania inwestorów odpowiadał Konrad Żaczek, CEO Digitree Group S.A., który przed czatem przeprowadził krótką prezentację. Organizatorem spotkania było Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z poniższymi materiałami.

 

 

 

Pozostałe pytania i odpowiedzi udzielone po zakończeniu czatu inwestorskiego:

Co poprawiłby Pan w działalności spółki aby generowała ona lepsze zyski?

Konrad Żaczek: W zasadzie działania mające na celu poprawę efektywności prowadzone są u nas już od jakiegoś czasu i mam nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli zobaczyć ich rezultaty.  Tak jak wspomniałem w jednym z powyższych pytań, z jednej strony podjęliśmy już kroki o charakterze „defensywnym", tzn. podjęliśmy się redukcji kosztów, ich optymalizacji, a z drugiej strony mocno pracujemy nad „ofensywą” w zakresie budowania wizerunku i realizacji inicjatyw rozwijających naszą sprzedaż, takich jak np. poprawa UX i interfejsu systemu SARE, rozwinięcie kanału afiliacji dla e-commerce w INIS, większe nakłady na reklamę agencji digital i poprawa marży w Nokaut.pl, czy komercjalizacja  autoadaptacyjnego frontu sklepu internetowego w związku z dotacją NCBiR w Fast White Cat. Ponadto, liczymy również na unormowanie się rynku, co oczywiście również pomógłby nam w wypracowaniu lepszych wyników.

Jaka zdaniem zarządu spółki będzie koniunktura na rynku marketingu internetowego w drugiej połowie tego i przyszłego roku?

KŻ: Trudno to jednoznacznie określić. Z jednej strony tak jak wspominałem na prezentacji konsument konsumuje mniej - co pokazują dane GUSu o sprzedaży detalicznej - a to wpływa bezpośrednio na naszych klientów. Z tego powodu bardziej rozważnie wydatkują oni swoje środki m.in na marketing czy wdrożenia. Z drugiej strony nastroje konsumentów w Polsce poprawiają się (https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/koniunktura/koniunktura/koniunktura-konsumencka-sierpien-2023-roku,1,126.html) i globalny rynek marketingu powinien w drugiej połowie roku wrócić do normalności (https://www.groupm.com/mid-year-advertising-forecast-2023/). Najnowsze prognozy wzrostu gospodarczego Polski na tle krajów UE są również optymistyczne tj Komisja Europejska prognozuje, że spośród największych gospodarek w UE to Polska gospodarka w przyszłym roku urośnie najmocniej (https://economy-finance.ec.europa.eu/economic-forecast-and-surveys/economic-forecasts/summer-2023-economic-forecast-easing-growth-momentum-amid-declining-inflation-and-robust-labour_en). Postawiłbym tezę, że jeśli poprawa nastrojów konsumenckich przełoży się na wzrosty w realnej konsumpcji i te wzrosty będą się utrzymywać, jest realna szansa na to, żeby koniunktura na rynku marketingu internetowego poprawiła się.

Jak zarząd Digitree Group ocenia wyniki spółki za pierwsze półrocze tego roku?

KŻ: Cieszymy się, że pomimo trudnych warunków rynkowych udało nam się r/r wypracować wyższe przychody. Wciąż pracujemy nad poprawą rentowności naszego biznesu i już widzimy efekty poprawy efektywności kosztowej w kilku naszych segmentach. Pełny obraz zmian będzie widoczny na przełomie trzeciego i czwartego kwartału. Oczywiście nie składamy również broni w zakresie dalszego rozwoju od strony sprzedaży, ponieważ wierzymy, że liczne inicjatywy podjęte na tym polu pozwolą nam dalej ją skalować. A to w połączeniu z obniżoną bazą kosztową powinno pozwolić na wygenerowanie optymalnych wyników na poziomie EBITDA i zysku netto.

Grupa Digitree Group zgodnie z szacunkami kończy półrocze z 19 proc. wzrostem przychodów!

Grupa Digitree Group zgodnie z szacunkami kończy półrocze z 19 proc. wzrostem przychodów!

Grupa Kapitałowa Digitree Group opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2023 roku. Skonsolidowana sprzedaż wzrosła o 19% r/r, osiągając poziom niemal 45 mln zł.

Grupa Digitree Group szacuje wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku

Grupa Digitree Group szacuje wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku

Mamy już szacunkowe skonsolidowane wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu 2023 roku.