Sales Intelligence analizuje zachowania klientów i rekomenduje kierunek rozwoju biznesom

Odsetek konsumentów, którzy robią zakupy przez internet, zwłaszcza w czasie trwania pandemii, stale rośnie, a wraz z nim zwiększa się też udział sprzedaży e-commerce w sprzedaży detalicznej. Według ostatnich danych Izby Gospodarki Elektronicznej już niemal 60% internautów kupuje online! 

Sales Intelligence, właściciel porównywarki nokaut.pl wie, które produkty i segmenty cieszą się obecnie największym potencjałem zakupowym. Właśnie pojawił się pierwszy raport, zgłębiający ostatnie zmiany nawyków konsumenckich Polaków, który pomaga we właściwym zrozumieniu aktualnych trendów i planowanie skutecznych kampanii sprzedażowych.

 

Preferencje zakupowe Polaków w czasie pandemii

Pandemia trwa. W momencie wprowadzenia obostrzeń i zamknięcia granic większość z nas nie sądziła, że będą obowiązywać tak długo. Niestety, życie Polaków i ludzi na całym świecie zostało całkowicie przemodelowane. Konsumenci przeszli do świata online, ale to nie jedyna zmiana. Z danych zebranych przez Sales Intelligence wynika, że zaczęliśmy doceniać czas wolny i relaks w zaciszu domowym. Przykładem tego jest fakt, że np. w kwietniu br. zainteresowanie leżakami ogrodowymi wzrosło o 230 proc., a topowym produktem w kategorii „moda” okazał się być dres, którego wskaźnik popularności wzrósł o 270 proc. w porównaniu do danych z ubiegłego roku.

 

Źródło: Raport Sales Intelligence Urlop w czasach PANDEMII - jak Polacy będą spędzać czas rekreacji i jak pandemia wpłynęła na decyzje zakupowe Polaków w sektorze lifestyle

 

Dane dotyczące zachowań e-klientów inspirują biznesy do podjęcia działań marketingowo-sprzedażowych, odpowiednio dostosowanych i wykorzystujących aktualną sytuację. Spółka z Grupy Digitree Group doradza firmom gdzie lokować swoje budżety marketingowe, wspierając tym samym ich sprzedaż w topowych segmentach rynku.

- Porównując dane GUS z marca 2020 do marca 2019, obserwujemy spadek sprzedaży detalicznej o 9 proc. To znaczący regres, jednak szukając pozytywów tej sytuacji nastąpił wzrost udziału sprzedaży e-commerce w sprzedaży detalicznej z 5,6 proc do 8,1 proc. Oznacza to, że w marcu br. realnie wystąpił wzrost sprzedaży e-commerce o 32 proc. COVID-19 “wymusił” na przedsiębiorcach działających w retailu przeniesienie biznesów do internetu. My także rekomendujemy skupienie działań marketingowo-sprzedażowych w sieci. Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży zawieranej właśnie przez internet. - Dariusz Zaremba, Prezes Zarządu Sales Intelligence S.A.

Czas urlopów i rekreacji

Raport opracowany przez ekspertów Sales Intelligence przedstawia zmiany jakie zaszły w sektorze lifestyle na rynku e-commerce. Władze powoli odmrażają niektóre obszary gospodarki. Jednak nie pozostawiają złudzeń - czas wakacji i urlopów będzie mocno ograniczony. Restrykcje w podróżowaniu, obowiązkowe maseczki, limity na plażach, szlakach górskich itp. Biorąc pod uwagę powyższe założenia wykreował się pewien model „Polaka na urlopie w czasie pandemii”. Osoby, która musi dostosować siebie i swoje najbliższe otoczenie do wyjątkowych okoliczności, zachowując przy tym choć odrobinę „normalności”.

 

Źródło: Raport Sales Intelligence Urlop w czasach PANDEMII - jak Polacy będą spędzać czas rekreacji i jak pandemia wpłynęła na decyzje zakupowe Polaków w sektorze lifestyle

 

- Tworząc ten raport, chcieliśmy zainspirować właścicieli sklepów do wykorzystania obecnej sytuacji i przełożenia jej na sukces dziś i w przyszłości. Pierwszą kategorię, którą wzięliśmy pod lupę jest spędzanie czasu wolnego i sposobów na urlop, dlatego, że ten sezon właściwie już się rozpoczyna. Wyniki w wielu przypadkach były dla nas dużym zaskoczeniem. - Wiktor Mazur, Wiceprezes Zarządu Sales Intelligence S.A.

Pobierz nasz raport

 

Źródła danych wykorzystanych w raporcie są połączeniem wyników pobranych z Google Trends oraz własnej analityki Sales Intelligence, opartej na big data. Raport rozpoczyna cykl analiz poszczególnych obszarów dotyczących zachowań i zmian nawyków konsumenckich Polaków. 

Raport jest dostępny w formacie PDF, dostępny do pobrania na stronie Salesintelligence.pl, nokaut.pl oraz stronach patronów medialnych.

Aby pobrać raport przejdź tutaj: https://salesintelligence.pl/raport-jak-polacy-beda-spedzac-urlop-w-czasie-pandemii/

 

Patronat medialny nad raportem objęli: IAB.polska, Nowy Marketing, Mam Startup, Brief, Marketer+, E-commerce w Praktyce.