Nowe zasady skutecznego e-mail marketingu
Sztuczna inteligencja coraz mocniej kształtuje różne obszary naszego życia, w tym także sposób korzystania z poczty e-mail. Wprowadzenie asystenta AI w Gmailu, który ma automatycznie podsumowywać i organizować maile, wymusza na marketerach zmianę podejścia do tworzenia kampanii mailingowych. Aby zachować skuteczność w tej nowej rzeczywistości, specjaliści odpowiedzialni za komunikację w kanale e-mail muszą dostosować swoje treści do potrzeb nowoczesnych algorytmów.
MAO – remedium na wyzwania rewolucji AI
Specjaliści SARE, marki należącej do Digitree Group, mają gotowe rozwiązanie na te zmiany. Koncepcja MAO (Mailbox Algorithms Optimization) to odpowiedź na wyzwania, które przynosi rewolucja AI. MAO zakłada dostosowanie treści wiadomości e-mail do algorytmów sztucznej inteligencji, które zarządzają skrzynkami odbiorczymi, takimi jak Gmail. Podobnie jak w przypadku optymalizacji i dopasowania treści do wymagań wyszukiwarek (SEO - Search Engine Optimization), MAO polega na tworzeniu treści, które są czytelne i łatwo przetwarzane przez systemy AI.
Zadaniem dla marketerów będzie zatem skupienie się na tworzeniu krótkich, rzeczowych i przejrzystych wiadomości. Kluczowe informacje muszą być łatwe do zidentyfikowania, aby algorytmy mogły skutecznie przekazać odbiorcom to, co najważniejsze. MAO rewolucjonizuje podejście do e-mail marketingu, stawiając na minimalizm i rzeczowość jako kluczowe elementy efektywnej komunikacji.
Specjaliści SARE przygotowali szczegółowe opracowanie na temat najlepszych praktyk w e-mail marketingu w dobie AI. TUTAJ dowiesz się co robić, a czego unikać, tworząc wiadomości dostosowane do nowej rzeczywistości.