Wykres 2. EBITDA GK Digitree Group
![EBITDA_FY_Q4_2021](/assets/files/EBITDA_FY_Q4_2021.png?1649955729062)
Skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej Digitree Group w czwartym kwartale 2021 roku wyniosły 18 348 tys. zł i były wyższe od wypracowanych w czwartym kwartale 2020 roku o 1 824 tys. zł, tj. 11 proc. oraz wyższe od przychodów osiągniętych w pozostałych kwartałach ubiegłego roku. Grupa w czwartym kwartale 2021 roku osiągnęła niewielką stratę netto na poziomie ok. 57 tys. zł w porównaniu do 888 tys. zł straty w tym samym okresie 2020 roku i 233 tys. zł straty w 2019 roku.
![kwartalne wyniki_2021](/assets/files/kwartalne%20wyniki_2021.png?1649955759599)
![czwarty kwartał_2021_2019](/assets/files/czwarty%20kwarta%C5%82_2021_2019.png?1649955842063)
W styczniu 2021 roku ogłosiliśmy swoją strategię na lata 2021-2023. Jej motywem przewodnim jest odpowiedzialność za sukces klientów w cyfrowym świecie. Grupa chce rozwijać się poprzez skoncentrowane na kliencie rozwiązania dla zdefiniowanych segmentów rynku, zwłaszcza usługi wdrożeniowe, kompleksową ofertę dla e-commerce, internacjonalizację biznesu, integrację grupowych procesów, narzędzi i działań, a także transakcje M&A, uzupełniające posiadane kompetencje. Obecnie wprowadzamy szereg działań, które wspierają realizację założonych celów strategicznych. Podstawowym elementem są najwyższe standardy usług i obsługi klienta, wspierane przez innowacyjność produktów. Grupa pogłębia też integracje wewnętrzne i synergie płynące z komplementarnych narzędzi i procesów oraz efektywnie realizuje wspólną strategię marketingową.
W zakresie celów finansowych Zarządu określonych w Strategii, Digitree Group osiągnęła w 2021 roku wzrost przychodów na poziomie 23,6 proc. względem zapowiadanych w okresie 2021-2023 średniorocznych wzrostów rzędu 17 proc. Wypracowaliśmy też wzrost EBITDA na poziomie 20,3% w porównaniu do zakładanego w powyższym okresie średniorocznego wzrostu na poziomie 25 proc. Zdefiniowane w Strategii filary rozwojowe istotnie rozwinęły się już w pierwszym roku obowiązywania strategii: produkty wdrożeniowe wzrosły aż o 63 proc., internacjonalizacja biznesu o 78 proc., natomiast ekosystem e-commerce o 47 proc. względem zakładanych 20-25 proc. (średnioroczny wzrost w latach 2021-2023).
W 2021 roku realizowaliśmy również ideę społecznie odpowiedzialnego biznesu - bardzo ważnym elementem były dla nas zagadnienia środowiskowe, m.in. zmierzenie wpływu środowiskowego za sprawą dokonania obliczeń emisji śladu węglowego, a także zagadnienia pracownicze i społeczne. Grupa wykreowała również wizję swojej odpowiedzialności wraz z zestawem inicjatyw, realizowanych już w bieżącym roku.
![PREZENTACJA](/assets/files/PREZENTACJA.png?1649957064725)