Komunikacja wewnątrz firmy pozwala realizować podstawowe funkcje, czyli przekazywanie informacji, kontrolowanie oraz motywowanie załogi. Właściwie prowadzona wpływa pozytywnie na zaangażowanie pracowników, ich reakcje na zmiany oraz podejście do wykonywanych zadań.
Przekazywanie informacji, budowanie lojalności oraz motywowanie pracowników to podstawowe zadania, jakie ma przed sobą dział tworzący strategię wewnętrznej komunikacji[1]. Jakie są jej dokładne zastosowania w mniejszym i większym przedsiębiorstwie? Dzięki niej:
- informujemy pracowników o wszelkich nowościach, zmianach, planach oraz sukcesach;
- nowym pracownikom przybliżamy strategię oraz wizję firmy, pracownikom o dłuższym stażu przypominamy o naszych wartościach i podsycamy ich motywację;
- udostępniamy zainteresowanym materiały szkoleniowe, prezentacje, notatki,
- zapraszamy do udziału we wspólnych wydarzeniach: imprezach formowych, spotkaniach integracyjnych, jubileuszach i wydarzeniach okolicznościowych;
- przekazujemy zestawienia wyników sprzedażowych za kolejne okresy oraz inne raporty;
- zbieramy uwagi i sugestie.