Digitree Group ponownie poprawiła skonsolidowane wyniki, tj. znacząco zmniejszyła stratę netto oraz zwiększyła poziom EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wpływ na tę zmianę miały oszczędności kosztowe i kontynuacja zmian w zakresie prowadzenia projektów oraz obsługi klienta, które zostały wprowadzone w spółkach zależnych już w poprzednich kwartałach br. Skonsolidowane przychody zmniejszyły się o 4,6 mln zł, tj. do poziomu 38 mln zł. Powyższy spadek spowodowany był kilkoma równocześnie występującymi czynnikami. Pierwszym z nich było zaprzestanie obejmowania w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym przychodów spółki Adepto sp. z o.o. w związku z umową inwestycyjną, zawartą w dniu 13.09.2019 r., na podstawie której udział Emitenta we wspomnianej spółce zależnej zmniejszył się ze 100% do 40%. Kolejnym z czynników był niższy poziom sprzedaży wypracowanej przez spółki z Grupy Kapitałowej w związku z pandemią COVID-19 i mniejsze zaangażowanie niektórych klientów w kampanie promocyjne i marketingowe, z uwagi na redukcję bądź wstrzymanie ich budżetów reklamowych. Ponadto, przesunięcie okresu urlopowego w Grupie Kapitałowej oraz u jej kontrahentów i potencjalnych klientów skutkowało wydłużeniem procesu decyzyjnego w związku z zawieraniem nowych zleceń i umów abonamentowych w trzecim kwartale br., co przełożyło się na nieco niższą sprzedaż.
Wyniki trzeciego kwartału 2020 r. nieco odbiegają od tendencji wykazanej w poprzedzającym go kwartale. Wdrażane w Grupie zmiany reorganizacyjne związane były z kosztami, które przełożyły się na niższą wartość EBITDA i zysku netto. Dodatkowy wpływ miały również wyniki poszczególnych segmentów Grupy. Natomiast skonsolidowane przychody wypracowane w trzecim kwartale 2020 r. były wyższe niż osiągnięte w poprzedzających go okresach br.
W segmencie I, do którego należy Digitree Group S.A., ponownie odnotowany został wzrost poziomu przychodów (o 8% r/r przed wyłączeniami konsolidacyjnymi), co związane jest ze stabilną pozycją usług świadczonych przez tę spółkę. Należą do nich zwłaszcza rozwiązania z zakresu e-mail marketingu oraz marketing automation, które obecnie cieszą się szczególnym zaufaniem klientów. Podobnie stało się w przypadku segmentu Fast White Cat. Spółka ta wypracowała w trzech kwartałach 2020 roku wzrost na poziomie przychodów wynoszący 9% r/r (przed wyłączeniami konsolidacyjnymi). Stało się tak pomimo nieco słabszego trzeciego kwartału, który był spowodowany charakterystycznym dla tej spółki cyklem biznesowym, związanym z realizacją wielomiesięcznych wdrożeń. Unikatowe rozwiązania Grupy doceniane są w dużej mierze przez wymagające firmy, u których konieczne są wdrożenia zaawansowanych i dedykowanych funkcjonalności oraz oprogramowania. COVID-19 przyspieszył digitalizację biznesów i życia codziennego, dlatego prowadzenie działalności w sieci oraz możliwość spersonalizowanego i efektywnego komunikowania się z odpowiednimi grupami odbiorców oraz budowanie w ten sposób relacji z klientami cieszyły się w ostatnich miesiącach dużym zainteresowaniem biznesów.