16.06.2021

ARTYKUŁY

Technologia wywołuje wrażenia, czyli z offline do online

Co muszą wiedzieć marki działające w branży beauty, aby wyróżnić się wśród konkurencji? Jak zadbać o klientki, aby w sklepie online czuły się tak komfortowo jak w stacjonarnym?  Dziś, gdy 85% Polaków deklaruje, że po pandemii Covid-19 nie wróci do zakupów offline tak chętnie jak wcześniej, przedsiębiorcy muszą szeroko myśleć o ich potrzebach. Podpowiadamy, jak zadbać o doświadczenie zakupowe.

Czy zgodzisz się, że e-sklep mówi do klientek nie używając słów, ale wywołując wrażenia? Pomyśl, na co Ty zwracasz uwagę w trakcie zakupów online?

Efektywna sprzedaż i skuteczna komunikacja zależą od dbałości o pozytywne wrażenia zakupowe wywołane przez layout i stroną wizualną e-sklepu, czyli tym, co dla klientek branży beauty stanowi ważną wizytówkę brandu. Dlatego identyfikacja wizualna w przypadku segmentu beauty jest tak ważna. Sklep internetowy sprzedający produkty związane z ideą piękna i estetyki musi tę ideę sam w sobie reprezentować. Jednym z celów, który zwiększa sprzedaż jest unowocześnienie sklepu i stworzenie pozytywnych wrażeń zakupowych klientów. 

Z analogicznym wyzwaniem musiał zmierzyć się działający z sukcesem sklep Kontigo.  Dynamika zmian w e-commerce i branży beauty zrodziła potrzebę dostosowania platformy do potrzeb kupujących - To, co wymagało pracy to layout, z którego klient chciał uczynić zdecydowany wyróżnik, charakterystyczny element dający klientkom poczucie  odzwierciedlenia sklepu stacjonarnego na platformie online. – mówi Elżbieta Pawełek-Lubera, Head of Project Management z Fast White Cat – Przy okazji usprawniliśmy sposób zarządzania katalogiem produktów. Dzięki tej zmianie klientki otrzymały możliwość wygodniejszego filtrowania produktów w sklepie, a w efekcie zakupy były prostsze i przyjemniejsze. 

Klientki, które sprawnie poruszały się po sklepach stacjonarnych marki doceniają teraz jej przejście do online. Zmiana opierała się na 3 krokach: stworzeniu synergii sklepów stacjonarnych ze sklepem internetowym, odtworzeniu i przeniesieniu doświadczania zakupów offline do  online i dostosowania ich do specyfiki e-commerce. Każda z tych czynności buduje bliższą relację między klientką a marką.

Wrażenia, które konwertują

Poruszanie się po e-sklepie Kontigo jest teraz intuicyjne, a dodatkowo platforma realizuje założenia mobile first. Dzięki wygodnemu menu znajdującemu się na dole strony imituje rozwiązania dobrze znane z aplikacji komórkowej. Zmiany związane z przeniesieniem doświadczenia zakupowego z tradycyjnego sklepu do online miały na celu usprawnienie e-sklepu tak, by klient czuł się w nim doskonale i poruszał intuicyjnie.- W przypadku Kontigo sklep działał na sprawdzonym rozwiązaniu Magento, którego dostawcą jest Adobe. Zaproponowaliśmy przejście na nowszą i bardziej funkcjonalną wersję Magento Enterprise, która umożliwia m.in. integrację z programem lojalnościowym, wyświetlania różnych cen itd.  - podsumowuje Elżbieta Pawełek-Lubera z Fast White Cat.

Analizowany przypadek pokazuje, że udane przejście do świata online, szczególnie dla brandów z segmentu beauty wymaga koncentracji na doświadczeniu zakupowym klienta. Takiego efektu nie uda się jednak osiągnąć bez wcześniejszego wdrożenia rozwiązań technologicznych odpowiedzialnych za nawigację po stronie i odczucia klienta. Możemy powiedzieć, że sklep nie tylko powinien onieśmielać wyglądem, ale także zastosowanymi rozwiązaniami.

 

Artykuł zrealizowany w ramach współpracy z Newsweek przy cyklu eCommerce na 6! według Digitree Group.