11.08.2022

ARTYKUŁY

Czym jest holistyczne podejście do marketingu? Wyjaśniamy pojęcie, które musisz znać, aby odnieść sukces!

Wyjaśniamy, co oznacza i czym wyróżnia się holistyczne podejście w marketingu. Dowiedz się, w jaki sposób je wykorzystać i dlaczego może okazać się strzałem w dziesiątkę w Twojej strategii marketingowej. 

Holistyczne podejście do marketingu odnosi się przede wszystkim do spójności. Ma ono na celu stworzenie systemu działań marketingowych, które będą tworzyć całość. Marketing holistyczny ma również na celu budowanie relacji z klientem. Dlatego nie ogranicza się on jedynie do samej zawartości strony internetowej. Istotne są także działania takie jak social media, mailing, automatyzacja, i tworzenie landing page’y. Dlaczego jest to tak ważne? Głównie ze względu na to, że holistyczne podejście zakłada stworzenie harmonijnej całości, czyli wizerunku marki. Elementy składowe, nie mają być jednorodne, mają mieć wspólny cel marketingowy

 

Social media

Media społecznościowe to wręcz idealna przestrzeń do budowania wizerunku marki, czyli jednego z najważniejszych elementów holistycznego podejścia do marketingu. Dzięki nim dotrzesz nawet do najbardziej specyficznej grupy docelowej. W celu komunikacji z odbiorcami możesz tworzyć różnorodne treści i formaty. Co ważniejsze, możesz odpowiednio zmodyfikować udostępniane treści na zasadzie akcja-reakcja, w taki sposób, aby odpowiadały Twoim potrzebom względem odbiorców. Działania na social mediach muszą być spójne z innymi działaniami podejmowanymi przez Twoją firmę. Co możesz w takim razie zrobić, żeby osiągnąć harmonijną całość? 

 

  • Stwórz konkretne elementy graficzne, które wykorzystasz w postach,
  • Wypróbuj różne rodzaje komunikacji i wybierz tą najbardziej odpowiednią 
  • Wybierz kolory przewodnie
  • Nie mieszaj stylów grafik

E-mail/ Mailing 

Dlaczego komunikacja z odbiorcami w postaci e-maili jest tak ważna? Głównie ze względu na to, że w taki sposób komunikujesz się z konkretnym odbiorcą i to, w jaki sposób przekazujesz treści, musi przekonywać go do tego, aby chciał zostać z Tobą na dłużej i korzystać z Twoich usług. Pamiętaj, że w komunikacji również istotna jest spójność. Jeśli w social mediach twoje treści są nieformalne i „na luzie” to niewłaściwe będzie pisanie maili w stylu oficjalnym. Wypracuj złoty środek w swojej komunikacji! 

Automatyzacja 

Stosując automatyzację przy wykorzystaniu holistycznego podejścia, będziesz mieć możliwość oparcia swoich działań na zbieraniu danych. Spowoduje to szybszą reakcję na oczekiwania potencjalnych klientów z konkretnych grup i zdecydowanie bardziej precyzyjne targetowanie komunikacji marketingowej. Jaki z tego wniosek? Jakość Twojej komunikacji z klientami będzie bardziej trafna i profesjonalna co znacznie wpłynie na jakość usług. 

 

Landing page

Jak połączyć wszystkie działania marketingowe? Idealnym rozwiązaniem będzie stworzenie landing page’a, który pozwoli Ci na wypromowanie wydarzenia, konkretnej usługi lub produktu. Będzie on dopełnieniem do stworzenia spójnej całości. W kreatorze Landingi możesz dostosować wygląd landing page’a do swoich potrzeb – dodać odpowiednie grafiki, logo, kolory i treści. Landingi proponują setki gotowych szablonów dzięki, którym stworzenie landing page’a odpowiadającego Twoim potrzebom zajmie kilka chwil. Stwórz harmonijną całość, której dopełnieniem będzie landing page.