13.04.2021

ARTYKUŁY

Retargeting i remarketing – czym się różnią?

Retargeting i remarketing… Bardzo wielu marketerów myli te dwa pojęcia. Choć brzmią dosyć podobnie, nie oznaczają jednak takich samych działań marketingowych. Jak  odróżnić retargeting od remarketingu i kiedy najlepiej zastosować poszczególne rozwiązania? Przeczytaj nasz wpis i nie popełniaj już więcej błędów!


Retargeting – co to jest?

Retargeting polega na zwiększeniu zaangażowania wśród użytkowników, którzy opuścili Twój sklep. Za pomocą dynamicznych bannerków lub wiadomości e-mail jesteś w stanie przypomnieć swoim użytkownikom - nawet tym anonimowym - o powrocie na stronę sklepu i dokończeniu zakupów. Wyobraź sobie, że szukasz nowego szalika. W jednym ze sklepów online zainteresował Cię konkretny model – czerwony szalik w czarną kratkę. Nie zdecydowałeś się jednak na jego kupno i opuściłeś witrynę. Na drugi dzień, na każdej stronie internetowej, wyświetlają Ci się w reklamach szaliki, w dodatku w kratkę. Mało tego, dostałeś też wiadomość e-mail od dokładnie tego samego sklepu internetowego z kodem rabatowym na szaliki. Nie skusisz się? No pewnie, że tak! Taka okazja nie może Cię ominąć.


Retargeting z Revhunterem!

Pojęcie retargetingu już poznałeś – najwyższy czas dowiedzieć się, w jaki sposób namierzyć i skontaktować się z anonimowymi użytkownikami? Revhunter to bardzo intuicyjne narzędzie do e-mail retargetingu, dzięki któremu „wytropisz” tych klientów, których nie masz w swojej bazie adresowej. Jak działa to w praktyce? Użytkownik wchodzi na stronę sklepu, a witryna zapisuje jego pliki cookie. Revhunter łączy dane zapisane w tzw. „ciasteczkach” z adresami mailowymi dostępnymi we własnych zasobach bazodanowych. Dzięki temu system uzyskuje - w pełni legalnie - informacje, co dany użytkownik przeglądał na Twojej stronie i jakie produkty dodał do koszyka. Na ich podstawie następuje automatyczna wysyłka wiadomości dopasowana do preferencji odbiorcy, zachęcająca do powrotu na stronę sklepu.

Remarketing – na czym polega?

Chcąc zwiększyć sprzedaż w sklepie online, nie możesz swoich działań opierać tylko i wyłącznie na pozyskaniu nowego ruchu. Należy również zadbać o obecnych klientów, którzy już raz zaufali Twojej marce i istnieje duże prawdopodobieństwo, że zrobią to po raz kolejny. A w tym pomoże Ci remarketing. Według definicji głównym celem remarketingu jest właśnie nakłonienie obecnych klientów do powrotu na stronę sklepu i do zrobienia zakupów. Najczęściej w tym przypadku do komunikacji wykorzystuje się wiadomości e-mail.


Przykład wykorzystania remarketingu:

5 dni temu kupiłeś film w jednym ze sklepów online. W trakcie procesu sprzedaży wypełniłeś formularz i zapisałeś się do bazy klientów. Przed momentem dostałeś maila z kodem rabatowym i filmami, które mogą Cię zainteresować.

Za pomocą remarketingu sklep internetowy oferuje swoim klientom produkty wybrane na podstawie ich wcześniejszych zakupów lub aktywności na stronie. Tego typu działanie z pewnością polepszy relacje z Twoimi klientami jak i zwiększy ich lojalność. Warto również wykorzystać do tego cross – selling i za pomocą bannerków na stronach www lub e-maili wyświetlić swoim klientom produkty uzupełniające.


Retargeting czy remarketing – co lepiej sprawdzi się w Twoim sklepie?

Jakie działania lepiej wprowadzić do swojego biznesu, aby generowały większe zyski? Retargeting i remarketing, chociaż mają bardzo podobne cele, to ich strategia wyraźnie się różni. Sprawdź, które działanie będzie dla Ciebie korzystniejsze!



Załóż darmowe konto w Revhunterze i przetestuj retargeting!