Pandemia spowodowała, że większość właścicieli sklepów stacjonarnych przeniosła swój biznes do sieci. Jak wynika z badania Bisnode, w 2020 r. w Polsce zarejestrowano około 12 tys. nowych sklepów internetowych, a ich liczba w styczniu 2021 wynosiła w sumie 44,5 tys. Z powodu tak gwałtownego rozwoju e-commerce i rosnącej konkurencji, wdrożenie skutecznych działań reklamowych jest koniecznym elementem strategii. – Dla każdego e-sklepu priorytetem jest pozyskiwanie nowych kupujących. Wdrażamy rozwiązania, które nie tylko umożliwiają poszerzanie bazy, ale także zachęcają użytkownika do częstszych zakupów, tak aby w końcu stał się klientem lojalnym. - mówi Kamil Milian, Dyrektor Zarządzający SARE.
KLIENT PUKA 7 RAZY
Użytkownik, który odwiedza sklep internetowy, potrzebuje średnio aż 7 punktów styku, żeby zostawić w nim swoje pieniądze. Oznacza to, że nawet jeśli sklep internetowy pozyska nowych użytkowników, to większość z nich kilkakrotnie opuści witrynę, nie robiąc zakupów.
POKAŻ, ŻE CI ZALEŻY - PERSONALIZUJ!
Kluczową metodą budowania dobrych relacji jest personalizacja. Sklep musi zadbać o to, aby komunikacja była dopasowana do zachowania użytkownika na stronie oraz do jego potrzeb. - Wyobraźmy sobie użytkownika, który przeglądał buty w sklepie online, ale nie zdecydował się na zakup. Następnego dnia sięga po telefon i odczytuje e-maila, w którym widzi 5 alternatywnych propozycji, podobnych do produktów, które wczoraj przeglądał. Dodatkowo otrzymuje od sklepu 10% rabatu do wykorzystania w ciągu 24h. Takie działanie pozwala marce podtrzymać kontakt z użytkownikiem i zachęca go do dokończenia zakupów. - wyjaśnia Michał Kręcisz, Head of Business Development w Revhunter.
LOJALNOŚĆ W CENIE
W czasie rozwoju e-sklepu nie wolno zapomnieć o osobach, które są już lojalne marce. To właśnie one generują największą liczbę sprzedaży! Warto odwdzięczyć im się regularną komunikacją, przypominającą o ostatnio oglądanym asortymencie oraz ciekawych promocjach. Rola działań wspierających sprzedaż, czyli tzw. cross i up-selling jest nieoceniona w budowaniu długookresowej wartości klientów. E-commerce jest prosty dla tych, którzy korzystają z dobrych narzędzi i troszczą się o to, aby postawić zainteresowania użytkowników w centrum uwagi.
Artykuł zrealizowany w ramach współpracy z Newsweek przy cyklu eCommerce na 6! według Digitree Group.