23.07.2021

ARTYKUŁY

Szyte na miarę rozwiązania dla eCommerce w branży fashion

Na świecie w ciągu 1 sekundy na śmietnik trafia tona ubrań… Powstają jednak takie sklepy, które mogą zmienić te statystyki! Gra jest warta świeczki, ale dla rozwoju innowacyjnych pomysłów, potrzebne jest jeszcze optymalne wdrożenie i dedykowane, autorskie rozwiązania, aż w końcu sprawne działania marketingowe. Jak więc technologia może wspomóc planetę?

Technologia w służbie planety 

Dwa polskie brandy z naszego portfolio Diwu i Updiwu, wychodzą na rynek z innowacyjnym w świecie eCommerce pomysłem - ofertą upcyklingu, który używanym ubraniom daje drugie życie oraz ofertą zakupu ubrań z materiałów ekologicznych, które można personalizować. Zadanie, które otrzymało Digitree Group, z technologicznego punktu widzenia było niełatwe do wykonania - challenge polegał bowiem na stworzeniu spersonalizowanego kreatora ubrań, w którym klient sam zaprojektuje nowy wygląd swoich znoszonych już rzeczy. Aby sprzedaż w sklepie Diwu funkcjonowała płynnie, musieliśmy zintegrować się z systemem magazynowym Partnera, by nowe ceny i rozmiary ubrań automatycznie aktualizowały się na stronie sklepu. -  mówi Mateusz Jeżyk, Head Of Business Development z Digitree Group - dlatego stworzyliśmy technologię, która ułatwiła i przyspieszyła proces przerabiania ubrań. Odradziliśmy też naszemu Partnerowi dotychczasowe, nieefektywne rozwiązania, co przyczyniło się do spójności obu brandów.

Wdrożenie to nie wszystko

Wybór padł na PrestaShop 1.7, a spersonalizowane rozwiązania od Digitree Group, pozwoliły przyspieszyć procesy składania zamówienia. No i ostatecznie - mamy szczęśliwszą planetę. Ale wdrożenie to nie wszystko. Rozwiązanie to pozwoliło zrealizować wszystkie założenia projektu, w tym wdrożenie indywidualnych funkcjonalności, a co równie ważne, było kompatybilne z systemami reklam - usługa oferowana przez Diwu to coś zupełnie nowego w Polsce, a więc potrzebne jest jej rozpowszechnienie za pomocą kanałów marketingu internetowego. Jeżeli jesteś dystrybutorem, to rozpoznawalność swoich produktów masz już zbudowaną przez działania producentów. Skupiasz się więc na kampaniach produktowych i promocji brandu. – kontynuuje Mateusz Jeżyk - Gdy sprzedajemy produkt lub usługę jeszcze nieznane na rynku, musimy najpierw stworzyć potrzebę, aby później móc na nią odpowiedzieć, więc do realizacji naszego celu biznesowego użyjemy innych, budujących świadomość narzędzi, które wraz ze wzrostem świadomości konsumentów, wymienimy na narzędzia generujące sprzedaż. W  strategii ecommerce360 ważne jest, żeby z odpowiednim komunikatem docierać do osób znajdujących się na wszystkich poziomach lejka sprzedażowego.

Strategia i komunikacja — zwiększ sprzedaż o 30%

Kiedy marka z branży fashion ma już stabilnie działający e-sklep i rozeznała się w kanałach marketingowych, przychodzi czas na maksymalne zwiększenie konwersji. - Każda aktywność marketingowa powinna opierać się na strategii. – radzi Dominika Dycha, Head of Business Development w Digitree Group - w działaniach eCommerce klasyczny media mix to dopiero początek drogi, której celem jest rozwój sprzedaży. Strategia komunikacji, kreacje, angażujący content czy też ATL mogą wpłynąć na skuteczność działań mediowych. Nasze doświadczenia pokazują, że podejście 360 do eCommerce zwiększa efektywność działań o 15% do nawet 30%, a kluczem do tego jest właśnie szeroko pojęta strategia.

 

Artykuł zrealizowany w ramach współpracy z Newsweek przy cyklu eCommerce na 6! według Digitree Group.