Poprawa wyników finansowych pierwszego półrocza 2020 r. w stosunku do pierwszego półrocza 2019 r., zarówno na poziomie EBITDA jak i zysku netto, była efektem oszczędności kosztowych i kontynuacji zmian wprowadzonych w ramach spółek należących do Grupy Kapitałowej Digitree Group, zwłaszcza w zakresie prowadzenia projektów oraz obsługi klienta. Skonsolidowane przychody zmniejszyły się o 3,5 mln zł, tj. do poziomu 25,3 mln z uwagi na słabsze wyniki niektórych segmentów operacyjnych Grupy, związanych z prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie oraz przetwarzaniem danych i generowaniem leadów.
Przychody segmentu związanego z zaawansowanymi narzędziami do masowych wysyłek informacji reklamowych tj. Digitree Group oraz segmentu obejmującego tworzenie platform sprzedażowych tj. Fast White Cat wzrosły r/r odpowiednio o 10% i 17%. Zauważalna poprawa w zakresie poziomu osiągniętych przychodów przez spółkę Fast White Cat S.A. była możliwa z uwagi na wzmożone zainteresowanie firm usługami z zakresu obsługi platform e-commerce i przenoszenie wielu biznesów do sieci. Podobna tendencja widoczna jest w przypadku Digitree Group S.A., która również wspiera ten segment biznesowy i pomaga firmom w skutecznej komunikacji online. Ponadto, usługi świadczone w ramach tego segmentu (e-mail marketing i marketing automation) są na stabilnym poziomie i, zwłaszcza obecnie, cieszą się zaufaniem klientów. Autorski system SARE doceniany jest w dużej mierze przez wieloletnich i wymagających klientów wdrożeniowych z uwagi na zaawansowane funkcjonalności i możliwości oprogramowania. COVID-19 przyspieszył digitalizację biznesów i życia codziennego, dlatego możliwość spersonalizowanego i efektywnego komunikowania się z odpowiednimi grupami odbiorców oraz budowanie w ten sposób relacji z klientami cieszyły się w ostatnich miesiącach dużym zainteresowaniem.
Natomiast przychody segmentów świadczących usługi w zakresie prowadzenia kampanii marketingowych w internecie (tj. INIS, JU:, Salelifter, VideoTarget) oraz przetwarzania danych i generowania leadów (Sales Intelligence, Adepto, Cashback Services) spadły odpowiednio o 27% i 13% r/r. Spadki te spowodowane były zaprzestaniem obejmowania w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym przychodów spółki Adepto sp. z o.o. (w 3Q2019 r. sprzedano 60% udziałów spółki), słabszymi wynikami sprzedaży w styczniu oraz wprowadzeniem przez część klientów ograniczeń w działaniach marketingowych w związku z pandemią COVID-19.