13.07.2020

E-COMMERCE

Sales Intelligence analizuje zachowania e-klientów w podejmowaniu decyzji o zakupach modowych [RAPORT]

Ubrania sportowe i odzież skategoryzowana jako homewear wciąż cieszy się dużą popularnością. Największe spadki pandemia spowodowała wśród odzieży wyjściowej, takiej jak sukienki (o 65 proc.), czy garnitury (o 74 proc.). Dziś sytuacja zaczyna się stabilizować i wracać do normy. 

Wiele artykułów odzieżowych cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według ostatnich danych Izby Gospodarki Elektronicznej już 72 proc. konsumentów robi obecnie zakupy przez Internet. 

Niepewność co do przyszłości spowodowana pandemią przewartościowała praktyki społeczne we wszystkich obszarach. Przymusowa kwarantanna i koncentracja na własnym bezpieczeństwie sprawiły, że potrzeby kupowania dóbr materialnych zeszły na drugi plan. Trwało to jednak przez chwilę, ponieważ od momentu zapowiedzi wznowienia imprez zbiorowych, otwarcia granic, które dały nadzieję na powrót do w miarę "normalnego" funkcjonowania, e-konsumenci wznowili poszukiwania zarówno ubrań, butów, dodatków, jak również biżuterii czy perfum.

W raporcie opracowanym przez ekspertów Sales Intelligence, jednej ze spółek naszej Grupy Kapitałowej, przedstawione zostały dane dotyczące zachowań e-klientów w trakcie zakupów modowych. 

 

Źródło: Materiał Sales Intelligence

- Z naszej strony, jako firmy specjalizującej się we wspieraniu e-commerce, rekomendujemy śledzenie zachowania klientów. Mamy dziś do czynienia z sytuacją występowania wielu anomalii, a właściwy monitoring oraz szybkie reagowanie z pewnością uchroni wiele biznesów przed ich zamknięciem.
Wiktor Mazur, Wiceprezes Zarządu Sales Intelligence sp. z o.o., Członek Zarządu Digitree Group

 

Celem powstania publikacji jest inspiracja biznesów do podjęcia intensywnych działań marketingowo-sprzedażowych. Mogą one przekuć w korzyść obecną sytuację związaną z pandemią, ponieważ Polacy zdecydowanie polubili zakupy przez Internet. Zmiana nawyków konsumenckich jest podtrzymana. Grono osób kupujących online powiększyło się. Dla wielu jest to bezpieczna i wygodna forma zamawiania produktów.

 

Źródło: Materiał Sales Intelligence

- Przypuszczamy, że w najbliższych miesiącach udział e-commerce w obrotach retail będzie nadal wzrastał, zarówno w Polsce i na świecie. Sprzedawcy będą brali pod uwagę fakt, że kryzys, który obecnie przeżywamy może się powtórzyć (wiele słyszy się o drugiej fali epidemii jesienią), dlatego już teraz przygotowują się na tę okoliczność, przeprowadzając digitalizację swoich biznesów.
Dariusz Zaremba, Prezes Zarządu Sales Intelligence sp. z o.o.

 

Raport został podzielony na kilka kategorii opartych na preferencjach zakupowych związanych z modą. Przeanalizowane zostały topowe artykuły odzieżowe, co umożliwiło jego autorom przedstawienie obecnej sytuacji branży fashion w Polsce. Cały raport został wzbogacony o listę wskazówek dla e-commerce oraz o dane dotyczące konkretnego produktu na rynku europejskim.

Publikację można pobrać tutaj!

 

 

Patronat nad raportem objęli: IAB Polska, Nowy Marketing, Mam Startup, Brief, Marketer+, E-commerce w Praktyce.



Źródła danych wykorzystanych w raporcie są połączeniem wyników pobranych z Google Trends oraz własnej analityki Sales Intelligence, opartej na big data.