Mimo to, e-sklepy nadal borykają się z różnymi problemami, takimi jak porzucone koszyki, zła nawigacja sklepu czy brak dogodnych form płatności i dostawy, przez co nie wykorzystują pełni możliwości. W obecnych czasach klient jest bardzo wyedukowany, ma dużą świadomość rynku online. Zanim dokona zakupu, porównuje ceny, szuka informacji, niejednokrotnie czeka na promocję lub oczekuje darmowej dostawy. Powstały raport ma na celu poznanie nawyków zakupowych internautów, w celu udoskonalenia funkcjonowania e-sklepów na współczesnym rynku e-commerce.
W badaniu szczególny nacisk został położony na grupy wiekowe, które zostały podzielone na generacje X (39-54 lata), Y (24-38 lat) i Z (18-23 lata), w kolejności od najstarszych do najmłodszych. To pozwoli sklepom internetowym jeszcze lepiej dostosować swój asortyment, sposób obsługi czy dostawy oraz narzędzia komunikacji do konkretnych oczekiwań klientów. Ostatnimi czasy wiele mówi się o przyzwyczajeniach i upodobaniach Zetek, warto jednak przyjrzeć się bliżej ich nawykom zakupowym, należy bowiem pamiętać, że jest to pokolenie, które dopiero wkracza na rynek pracy.
Najwięcej wydawać na zakupy online wydaje się pokolenie Y, które zazwyczaj znajduje się na etapie założenia rodziny, budowania domu i wyboru ścieżki kariery. Najmniejszy kontakt z wirtualnymi punktami sprzedaży mają przedstawiciele generacji X, którzy nie dorastali w czasach powszechnego Internetu.
Badanie, przeprowadzone na zlecenie Digitree Group S.A. przez BioStat® Centrum Badawczo-Rozwojowe, miało miejsce w sierpniu 2019 r. Wzięło w nim udział 1000 respondentów. Raport wzbogacony został o komentarze ekspertów z branży online marketingu, e-commerce i logistycznej.
Zapraszamy do lektury!