13.04.2021

CASE STUDY

Od wdrożenia Google Shopping Ads, po wzrost sprzedaży o 119%, w 40 dni

Partner firmy Sales Intelligence - Mi-Sklep.com, posiada w swojej ofercie sprzęt technologiczny, m.in. z kategorii RTV i AGD, elektronikę wspierającą aktywność fizyczną, smartfony i zegarki. W gamie produktów znajduje się praktycznie cały wachlarz narzędzi marki Xiaomi.

 

Oprócz sprzedaży produktów, sklep zajmuje się także serwisowaniem i gwarantuje klientom darmową opiekę w ciągu dwóch lat oraz wsparcie i pomoc techniczną.

 

Cel kampanii 

Właścicielowi sklepu zależało na pozyskaniu nowego, jakościowego i konwertującego ruchu, który w efekcie przełoży się na wzrost sprzedaży.


Nasze działania

Zmieniające się preferencje i nawyki zakupowe konsumentów zmuszają firmy do lepszego poznania ich potrzeb. Właśnie od analizy owych potrzeb rozpoczęliśmy nasze działania. 

Dotychczas nasz Partner nie prowadził kampanii produktowych w Google Shopping Ads. Po analizie oferty produktów i usług sklepu okazało się, że taka kampania posiada duży potencjał, dlatego zarekomendowaliśmy kampanię GSA. W trakcie rozmów z Partnerem zaproponowaliśmy harmonogram działań i wdrożyliśmy kampanię PLA dla wybranego asortymentu. Certyfikowany specjalista Sales Intelligence poprowadził całą kampanię, monitorując i optymalizując jej parametry względem działań konkurencji, aby przy jednoczesnej maksymalizacji konwersji obniżyć koszty jej pozyskania. 

Plan działań wyglądał następująco:

  • opracowanie założeń, wdrożenie i realizacja kampanii Google Shopping Ads z założeniem jak najszybszego przejścia z ręcznej kampanii PLA, na kampanię Smart,
  • selekcja grupy produktów do promocji we współpracy z Klientem
  • dobór targetu na podstawie intencji zakupowych użytkowników (profile behawioralne),
  • monitorowanie i optymalizacja kampanii przez dedykowanego opiekuna.  

Wyniki

  • Wzrost sprzedaży o 119% w ciągu 40 dni, przy obniżeniu stawki CPC o 21%
  • Zwiększenie liczby sesji o 44%
  • Więcej szczegółów znajdziesz klikając poniżej:

 

ZOBACZ CASE STUDY ››