05.05.2021

CASE STUDY

Razem dla dobra planety - zobacz DIWU nasz pierwszy sklep online oparty na upcyklingu!

Na świecie w ciągu 1 sekundy na śmietnik trafia tona ubrań… Na całe szczęście powstają takie sklepy, które mogą zmienić te statystyki! Tym bardziej chętnie podeszliśmy do realizacji tego projektu - jako Grupa Digitree z zapałem wspieramy walkę o uczciwe traktowanie środowiska i zrównoważony rozwój.

 

Mowa tutaj o dwóch nowych polskich projektach DIWU oraz UPDIWU, brandach jednej marki, z którymi znaleźliśmy zrozumienie i z dumą wsparliśmy naszą wiedzą i doświadczeniem technologicznym. Sklep DIWU oferuje zakup nowych ubrań wykonanych z materiałów ekologicznych, które można spersonalizować na stronie sklepu i nadać im dodatkową wartość! Natomiast projekt UPDIWU opiera się na upcyklingu, dzięki któremu ubrania używane mogą otrzymać swoje drugie życie. Zobacz, jak wykorzystaliśmy naszą technologię, aby wesprzeć te projekty.


CEL

Budowa dwóch nowych sklepów internetowych zgodnych z najnowszymi trendami e-commerce, które posiadają prosty w obsłudze kreator ubrań.

CHALLENGE

Challenge polegał na stworzeniu bardzo spersonalizowanego kreatora ubrań, w którym użytkownik samodzielnie zaprojektuje nowy wygląd swoich ubrań w sklepie DIWU, a znoszonych już rzeczy, które mu się znudziły, w sklepie UPDIWU. Zadanie to było niełatwe do wykonania z technologicznego punktu widzenia, dlatego nasz Partner poprosił nas o pomoc.


JAK PODESZLIŚMY DO TEGO ZADANIA?

Czy jest możliwe stworzenie sklepu, w którym klienci mogą odnowić swoje używane ubrania?
Oczywiście, że tak. Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych!

Dlatego stworzyliśmy całkiem nowy plan i technologię, która znacznie ułatwiła i przede wszystkim przyspieszyła cały proces przerabiania ubrań. Odradziliśmy też naszemu Partnerowi nieefektywne rozwiązania, które były dotychczas wprowadzone, co przyczyniło się do spójności obu sklepów.

Nowe sklepy internetowe DIWU i UPDIWU zostały stworzone na platformie Presta 1.7. Na podstawie szczegółowej rozmowy z Partnerem przygotowaliśmy plan działania oraz zaprojektowaliśmy autorską wtyczkę do tej platformy. Po skonfrontowaniu potrzeb klienta, celów i zasobów klienta z możliwościami, jakie dają aktualne rozwiązania rynkowe, nasz wybór padł na PrestaShop 1.7. Rozwiązanie to pozwoliło zrealizować wszystkie z założeń projektu w tym wdrożenie indywidualnych funkcjonalności, a co równie ważne, było kompatybilne z systemami reklamowymi.

 

Kompatybilność oprogramowania sklepu z systemami reklamowymi jest o tyle istotna, że usługa oferowana przez DIWU jest czymś nowym w naszym kraju, a więc potrzebne jest jej rozpowszechnienie, za pomocą szeregu kanałów marketingu internetowego. Odpowiednie rozpowszechnienie informacji o produkcie i usłudze, nad czym w Digitree już pracujemy, jest bardzo ważne pod kątem powodzenia całego projektu.

Wojciech Majczak, Account Manager w Digitree Group.

REALIZACJA TECHNICZNA

DIWU

Nasz Partner nie posiadał własnych magazynów, ale współpracował z magazynem dostawcy  z Francji. Aby sprzedaż w sklepie DIWU funkcjonowała płynnie, musieliśmy zintegrować się z systemem magazynowym Partnera, aby nowe ceny i rozmiary ubrań automatycznie aktualizowały się na stronie sklepu.

Jak w praktyce działa sklep DIWU? Użytkownik wybiera jeden z dostępnych, nowych produktów np. białą bluzkę. Następnie przerabia ją w kreatorze ubrań na stronie sklepu. Gotowy projekt należy umieścić w koszyku zakupowym. Wtedy w systemie ERP sprzedawcy pojawia się informacja, jaki produkt zamówił klient i jakie elementy chce w nim przerobić/dodać. 

UPDIWU

Projekt strony został przygotowany i wdrożony od podstaw przez nasz zespół. Wykorzystaliśmy tutaj autorską wtyczkę zrobioną specjalnie pod Prestę 1,7.

Jak działa UPDIWU? Użytkownik przy pomocy kreatora, dostępnego na stronie, jest w stanie przerobić swoje używane ubrania. Dodatkowo dzięki wskazówkom umieszczonym w kreatorze dokładnie wie, jaki kolor najlepiej wykorzystać w projekcie, a co nie będzie wyglądało dobrze. 

 

EFEKTY

Przyspieszyliśmy proces składania zamówienia!

Użytkownik już w pierwszych krokach wie, czy jego produkt nadaje się do przeróbki. Wcześniej musiał wysłać ubranie do sklepu, aby otrzymać informację zwrotną, czy DIY jest możliwe do wykonania, a to znacznie wydłużało proces przeróbki.

Projekt przyjazny klientom!

Stworzyliśmy intuicyjny edytor, w którym klienci samodzielnie przerabiają swoje ubrania, a efekt przeróbki widzą od razu w podglądzie.

 

Szczęśliwa planeta

Projekt redukuje ilość nowych produktów, pojawiających się na Ziemi. Upcykling staje się więc nowym, głównym rozwiązaniem, a sklepy naszego Partnera wpisują się w gospodarkę o obiegu zamkniętego tzw. cyrkularność, gdzie każdy produkt wytworzony w sposób etyczny z poszanowaniem praw pracownika i środowiska nadaje się do upcyklingu. Produkty takie dłużej pozostają w obiegu, co zmniejsza ilość wyrzucanych ubrań na wysypisko śmieci.

 

 

Jako etyczna marka, posiadająca certyfikat GOTS, jesteśmy świadomi, jak odpowiedzialny jest to projekt. Na szczęście, dzięki Digitree Group, nabrał nowoczesności, jeżeli chodzi o eCommerce. Do tego nowatorskie i autorskie kreatory do personalizacji odzieży zostały stworzone przez Digitree Group w sposób intuicyjny i przyjazny w obsłudze.  Produkty jakie oferuje sklep DIWU, nadaja się do upcycklingu w sklepie UPDIWU. Wszystko, co zostało stworzone przez Digitree Group, spowodowało, że oba produkty są ze sobą spójne i wpisują się w gospodarkę obiegu zamkniętego, a co najważniejsze w jej cyrkularność. 

Katarzyna Ślęzak, Co-founder UPDIWU, DIWU, KNKKANAKA

 

Zobacz sam: https://www.updiwu.pl/ 


Jesteś ciekawy, jak poradzimy sobie z Twoim wyzwaniem?
Przekonaj się!
Skontaktuj się z nami:


Mateusz Jeżyk

Head Of Business Development Digitree Group

504 146 300