Mowa tutaj o dwóch nowych polskich projektach DIWU oraz UPDIWU, brandach jednej marki, z którymi znaleźliśmy zrozumienie i z dumą wsparliśmy naszą wiedzą i doświadczeniem technologicznym. Sklep DIWU oferuje zakup nowych ubrań wykonanych z materiałów ekologicznych, które można spersonalizować na stronie sklepu i nadać im dodatkową wartość! Natomiast projekt UPDIWU opiera się na upcyklingu, dzięki któremu ubrania używane mogą otrzymać swoje drugie życie. Zobacz, jak wykorzystaliśmy naszą technologię, aby wesprzeć te projekty.
CEL
Budowa dwóch nowych sklepów internetowych zgodnych z najnowszymi trendami e-commerce, które posiadają prosty w obsłudze kreator ubrań.
CHALLENGE
Challenge polegał na stworzeniu bardzo spersonalizowanego kreatora ubrań, w którym użytkownik samodzielnie zaprojektuje nowy wygląd swoich ubrań w sklepie DIWU, a znoszonych już rzeczy, które mu się znudziły, w sklepie UPDIWU. Zadanie to było niełatwe do wykonania z technologicznego punktu widzenia, dlatego nasz Partner poprosił nas o pomoc.
JAK PODESZLIŚMY DO TEGO ZADANIA?
Czy jest możliwe stworzenie sklepu, w którym klienci mogą odnowić swoje używane ubrania?
Oczywiście, że tak. Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych!
Dlatego stworzyliśmy całkiem nowy plan i technologię, która znacznie ułatwiła i przede wszystkim przyspieszyła cały proces przerabiania ubrań. Odradziliśmy też naszemu Partnerowi nieefektywne rozwiązania, które były dotychczas wprowadzone, co przyczyniło się do spójności obu sklepów.
Nowe sklepy internetowe DIWU i UPDIWU zostały stworzone na platformie Presta 1.7. Na podstawie szczegółowej rozmowy z Partnerem przygotowaliśmy plan działania oraz zaprojektowaliśmy autorską wtyczkę do tej platformy. Po skonfrontowaniu potrzeb klienta, celów i zasobów klienta z możliwościami, jakie dają aktualne rozwiązania rynkowe, nasz wybór padł na PrestaShop 1.7. Rozwiązanie to pozwoliło zrealizować wszystkie z założeń projektu w tym wdrożenie indywidualnych funkcjonalności, a co równie ważne, było kompatybilne z systemami reklamowymi.
Kompatybilność oprogramowania sklepu z systemami reklamowymi jest o tyle istotna, że usługa oferowana przez DIWU jest czymś nowym w naszym kraju, a więc potrzebne jest jej rozpowszechnienie, za pomocą szeregu kanałów marketingu internetowego. Odpowiednie rozpowszechnienie informacji o produkcie i usłudze, nad czym w Digitree już pracujemy, jest bardzo ważne pod kątem powodzenia całego projektu.
Wojciech Majczak, Account Manager w Digitree Group.