Internet zalewają cyfrowe śmieci
W artykule na Wirtualnemedia.pl nasz Head of AI, Jacek Treder tłumaczy, skąd w ostatnich latach przyrost tego typu treści.
Jacek odpowiedzi każe szukać w wykładniczym tempie rozwoju technologii. Dodaje, że najbardziej rozpowszechnione „#slopyAI” to zdecydowanie teksty, a ich jakość jest już niemal nie do odróżnienia od treści organicznych.
O fake newsa zatem nietrudno, a oprócz contentu pisanego przybywa tego audiowizualnego. Przykład trafia dziś na feedy wszystkich: viralowe wideo, na którym turystka „rozbija” szklany most gigantycznym kamieniem. #Klip stworzony przez #AI, podbija sieć jako przykład memowego AI slopa. ![]()
Ten rodzaj contentu to zaś doskonała ilustracja, jak bardzo treści „dla efektu” mogą dominować feedy, mimo że są pozbawione sensu.
O czym warto pamiętać?
- Twórz treści z intencją – dla ludzi, nie algorytmów.
- Zadbaj o rzetelność, unikalność i kontekst.
- Weryfikuj, zamiast powielać. Zamiast „podkręcać prompta” – wróć do wartości.


