Porozumienie otwiera drogę do przejęcia Euvic Digital
Stawiamy kolejny krok w szybkiej transformacji – 24 września podpisaliśmy z Euvic Performance porozumienie, otwierające drogę do przejęcia spółki Euvic Digital.
Euvic Digital to zdrowy, rentowny biznes: firma od ponad 10 lat buduje swoją pozycję na rynku agencji digital, dzięki unikalnemu miksowi kreatywności i technologii, dostarczając rynkowi kompleksowe kampanie cyfrowe. I co ważne – robi to skutecznie: w 2024 r., podobnie jak we wcześniejszych latach, spółka osiągnęła 12,3 mln zł przychodów i 1,1 mln zł zysku netto. Portfolio klientów Euvic Digital to m.in. Orange, mBank, Haier Group, TIM, Murapol, Hewlett-Packard Enterprise, Kruk czy Fortum. Spółka zarządza wyspecjalizowanymi markami: Euvic Buzz – odpowiadającą za raportowanie, social listening i ochronę reputacji online, oraz Euvic Organic Search – realizującą projekty SEO i GEO (SEO w AI).
Dla Digitree to potencjalnie bardzo ważna transakcja – zyskujemy dostęp do doświadczonego zespołu i realne możliwości cross-sellingu, a jednocześnie wzmacniamy nasze struktury kreatywne stabilną spółką. Obie strony widzą tu wyraźne synergie i rynkowe szanse wynikające z działania w ramach jednej grupy
– podkreśla Tobiasz Wybraniec
Kolejne etapy przed sfinalizowaniem transakcji przejęcia obejmują m.in. zakończenie procesu due diligence, przygotowanie planu rozwoju Euvic Digital na lata 2026–2028 oraz uzyskanie wszystkich wymaganych zgód korporacyjnych i regulacyjnych. Jeśli warunki zostaną spełnione, transakcja zostanie sfinalizowana w najbliższych miesiącach.
Najlepszą strategią jest wzrost przez akwizycje. Wraz z dojrzewającą gospodarką w naturalny sposób postępuje konsolidacja rynku, a spółka notowana na GPW to dobry kandydat, aby ją prowadzić. Nie mam więc obaw, przekazując Euvic Digital w ręce Digitree Group, szczególnie, że spółki współpracują od miesięcy, a zespoły wydają się do siebie pasować. Trzymam kciuki za kolejne transakcje
– zaznacza Wojciech Wolny, członek Rady Nadzorczej Digitree Group oraz CEO Euvic SA.
Zysk netto w Q2 potwierdza skuteczność transformacji Digitree
W drugim kwartale 2025 r. Digitree Group wypracowała 16 mln zł przychodów (łącznie 31,9 mln zł w pierwszej połowie br.). W samym tylko Q2 2025 r. grupa zanotowała 1,03 mln zł EBITDA i 0,46 mln zł zysku netto. To przełomowy moment w procesie transformacji giełdowej spółki: po miesiącach porządków i kosztownych zmian operacyjnych Digitree świadomie ograniczyła przychody, tak aby skoncentrować się na dochodowych przedsięwzięciach. W długim terminie kluczowa dla spółki jest marża i EBITDA – Digitree jest więc na wyraźnym plusie, pokazując realne efekty nowego modelu biznesowego.
Nie robimy kosmetyki, tylko prawdziwą przebudowę. Zamknęliśmy to, co nie przynosiło wartości, a dziś pokazujemy, że nowe Digitree dowozi wyniki. EBITDA na plusie to początek – w kolejnych kwartałach chcemy rosnąć szybciej niż rynek i udowodnić, że transformacja połączona z mądrą konsolidacją, to nasze przewagi konkurencyjne
– zaznacza Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu Digitree Group.
Perspektywy na kolejne kwartały
Rynek reklamowy w Polsce nie zwalnia tempa – w pierwszym półroczu 2025 r. jego wartość przekroczyła 6,6 mld zł, rosnąc o 7,2 proc. rok do roku (dane: Publicis Groupe Polska). Najmocniej trzyma się właśnie digital, pozostający motorem całej branży. Digitree chce nie tylko nadążyć za tym trendem, ale rosnąć szybciej niż rynek – łącząc wzrost organiczny z kolejnymi, dobrze przemyślanymi akwizycjami.
Aktualnie prowadzimy różne rozmowy w zakresie akwizycji, natomiast nie są one na tak zaawansowanym etapie jak te, które mają miejsce z Euvic Performance. Nasze poszukiwania koncentrują się głównie na obszarach: influencer marketing, social-first/video oraz marketplace
– dodaje Przemysław Marcol, członek zarządu Digitree Group.


