Wyniki finansowe
Zobacz komentarz [wideo] Konrada Żaczka, Prezesa Zarządu Digitree Group S.A., do wyników za H1 2024!
W pierwszej połowie 2024 roku przychody naszej Grupy Kapitałowej wyniosły 39,4 mln zł, co stanowi spadek o 11,8 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku. Jednocześnie, wynik ten jest o 5 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2022 roku.
Spadek sprzedaży był głównie wynikiem zakończenia dodatkowego projektu realizowanego przez segment Agencji Digital (który miał jednocześnie niewielki wpływ na poziom marży bezpośredniej i EBITDA) oraz trudnych warunków rynkowych, które wpłynęły na niższe przychody segmentu E-commerce Software House.

Źródło: Digitree Group
Mimo to, zwiększyliśmy swoją rentowność. Skonsolidowana EBITDA za pierwsze półrocze wyniosła 1,57 mln zł, wobec 1,39 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost o blisko 13 proc. Jednocześnie, skonsolidowana strata netto zmniejszyła się do 0,73 mln zł, z poziomu 0,84 mln zł w pierwszym półroczu 2023 roku.

Źródło: Digitree Group

Źródło: Digitree Group

Źródło: Digitree Group
Czynniki wpływające na wyniki
Na wynik EBITDA wpłynęło zmniejszenie nakładów na prace rozwojowe, które spadły do 988 tys. zł w pierwszym półroczu 2024 roku, z poziomu 1 270 tys. zł rok wcześniej. Zmiana ta była efektem zakończenia prac rozwojowych prowadzonych przez spółkę Fast White Cat S.A. w listopadzie 2023 roku oraz zwiększenia nakładów na rozwój systemu SARE.
Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na wyniki finansowe na poziomie wyniku brutto i netto była amortyzacja systemów SARE oraz INIS, która rozpoczęła się w pierwszym kwartale 2024 roku. Łączny koszt amortyzacji w pierwszym półroczu wyniósł ponad 450 tys. zł, co miało wpływ na poziom zysku brutto i netto Grupy.

Źródło: Digitree Group
Pomimo trudnych warunków rynkowych, utrzymujących się w drugim kwartale 2024 r., udało nam się poprawić wyniki rok do roku na poziomie EBITDA Grupy za pierwsze półrocze. Chociaż segment E-commerce Software House napotkał pewne wyzwania, nasze działania optymalizacyjne w zakresie kosztów w agencji performance’owej oraz holdingu, a także solidne wyniki przychodowe i marżowe w segmencie agencji kreatywno-strategicznej, przynoszą wymierne efekty. Niemniej, nasz apetyt na dalszą poprawę wyników jest jeszcze większy i jesteśmy przekonani, że wdrożone już inicjatywy rozwojowe w niemal każdym segmencie Grupy pozwolą nam go zaspokoić. – komentuje Konrad Żaczek, Prezes Zarządu Digitree Group S.A.




